tiistai 1. joulukuuta 2015

Uusvanhat ihanuudet

Sain eilen vanhemmiltani lahjaksi kaksi kunnostettua, vanhaa pinnatuolia. Ikää näillä ihanuuksilla on jopa enemmän kuin minulla itselläni ja se on jo oikeasti paljon se, sillä vietän tällä viikolla itsekin synttäreitä. Puolessa välissä viittäkymmentä sitten mennään. (Jestas. Eeehh.. Voi apua!) Mutta se minun iästäni :) Näissä tuoleissa ei ikä näy kunnossa juuri muuten kuin muutamina koloina, mutta kukapa ei ikääntyessään ryppyjä saisi. Muuten tuolit on todella hyvää työtä ja siistit. Niin sanotusti hyvää puuta.

Mitä tuoleille on sitten tehty? Ne olivat ennen uutta maalipintaa keltaiset, ihan sellaiset oikean keltaiset. Ei ihan minun makuuni ja sitä värimaailmaa mistä pidän. Sehän onkin tullut jo selväksi mistä minä pidän, harmaasta. Niinpä valitsin tuoleihin kauniin ruskeanharmaan sävyn Tikkurilan Deco Grey värikartasta. Sävy on 1919 ja maalina puolihimmeä Helmi-kalustemaali. (Teksti alkaa vaikuttamaan jo suoranaiselta mainokselta, mutta siitä ei tosiaan ole nyt kyse.) Tuoleista tuli todella kauniin väriset, juuri sitä sävyä mitä toivoinkin. Ja kun isäni tekee, niin työnjälki on moitteetonta <3 Ihana saada tällä tavoin pala lapsuudenkotia omaan kotiin ja osaksi sisustusta :)

Pahoittelen kuvien laatua. Niin hämärää/pimeää on aamusta iltaan, ettei oikeaa sävyä saa luonnonvalossakaan esille. Parempia kuvia tulee myöhemmin, mutta en malttanut olla jo kertomatta näistä uusvanhoista, kun itse niistä olen niin mielissäni :)







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti